El Programa BCN Interculturalitat va començar un treball de procés en col·laboració amb un equip motor consultiu de joves (amb diversos orígens, experiències travessades per categories de construcció social de la raça i contextos culturals i religiosos) per entendre que el coneixement del jovent que ha passat per l’escola aquí és “coneixement situat i expert” sobre el sistema educatiu català.
En aquest equip motor han participat dues persones tècniques del Programa Barcelona Interculturalitat i cinc joves. L’objectiu ha estat definir les prioritats i els reptes a l’hora treballar com incorporar la perspectiva intercultural a l’àmbit escolar per tal de combatre les situacions de discriminació i racisme a les escoles i ha donat com a resultat final, la publicació d’un fanzine dirigit a alumnat (sobretot de secundària) del sistema educatiu català.
Durant el programa es presenta el fanzine “Benvingudes a l’escola… intercultural?” i es parla del procés de treball.
Amb:
- Swarup Bhowmik, estudiant de Biologia Ambiental a la Universitat Autònoma de Barcelona.
- Michelle Wiles Linares, politòloga especialitzada en cultura de pau, actualment treballant en la cooperació descentralitzada local.
- Isaac Heredia, estudiant del Grau d’Educació Primària a la UB, treballa com a Promotor escolar en un projecte de Promoció i Èxit educatiu dins la comunitat gitana per al Consorci d’Educació de Barcelona. Membre de la junta de Rromane Siklovne, entitat de Joves Estudiants Gitanos del Bon Pastor.
- Cris Zhang Yu, investigadora predoctoral en Psicologia de l’Educació, coimpulsora de Catàrsia.
- Fàtima Aatar, Antropòloga Social i Cultural. Investiga temes d’educació, colonialitat i poder.
Col·labora:
Ainhoa Nadia Douhaibi Arrazola, membre de l’equip tècnic del Programa Barcelona Interculturalitat.
#Barcelona #Interculturalitat #Educació #Antiracisme #EducacióIntercultural #Intercultural