Malgrat el debat sobre els orígens del flamenc, el que sembla clar és que és el resultat, d’una banda, d’una època i una zona molt concretes (la baixa Andalusia de l’època moderna) i, de l’altra, de la convivència entre les diverses comunitats que vivien excloses o als marges de la societat dominant. Gitanos, andalusos oriünds, castellans, afrodescendents, descendents de moriscs, mudèjars, etc. van posar en comú melodies i sons que portaven dels seus llocs d’origen, creant un art singular molt lligat al territori i genuïnament diferent de la resta de músiques i danses “clàssiques” europees.
Amb el pas del temps, el flamenc transforma i s’internacionalitza, donant pas a noves maneres d’entendre’l i de viure’l. Flamenc i interculturalitat s’entrellacen en aquest diàleg que posarà sobre la taula la història i la internacionalització d’aquest fenomen artístic, així com el debat sobre el subjecte flamenc i l’apropiació cultural, i que finalitza amb un tablao flamenco.
Comptem amb les intervencions de Rafael Perona (organitzador del ‘Festival de cante flamenco del Centro Cultural Gitano de La Mina), Pedro Burruezo (músic, compositor i intèrpret de músiques medievals), i la conducció de Lorena Padilla (investigadora i aficionada al flamenc).
Activitat organitzada conjuntament amb Tablao de Carmen.